Artikler
På tide arbeidsgivere forstår hva som engasjerer ansatte
Selskaper bygget på purpose tiltrekker seg de beste folka, bygger vinnerteam, skaper effektivitet og inspirerer til en lykkeligere bedriftskultur.
Er TCFD rapportering på agendaen din til neste årsrapport?
I en tid med fokus på miljø vil merkevarer som setter bærekraft på dagsordenen, bli vinnerne.
Luksusmerker redefinerer retailbranding
Luksusmerker som Gucci, Hermès og Prada redefinerer branding av retail.
Purpose som bidrar til navneutvikling av merkenavn
Vi går noen suksessfulle merkenavn nærmere etter i sømmene for å se om det er en sammenheng med selskapets purpose.
Å forstå kundens handlemønster er nøkkelen til å lykkes
Kunder ønsker å bli sett, føle seg velkommen. Et smil kan sikre deg salget.
Hvilken merkevarearkitektur fungerer for selskapet ditt?
En klar og tydelig merkevarearkitektur gjør det enkelt for kundene å forstå hva selskapet har å tilby.
Hvordan skiller du purpose fra branding?
Merkevarer med purpose fungerer bedre enn de uten. Finn ut hvordan de beste merkevarene i klassen lykkes med å innarbeide purpose i hverdagen, for ansatte, kunder og andre.
TINE årsrapport vinner pris for beste digitale rapport
TINEs årsrapport hadde som mål å vise satsing på miljø og bærekraft.
Norsk festivaldesign byr på blandet drops
Festival-Norge: Vi ser på bruk av logo, font, bilder i identitetsdesign av festivaler.
Hva er personligheten til merkevaren din?
Alle merkevarer har en personlighet. Er din merkevare helten, utfordreren, utforskeren, filantropen eller kanskje læreren? Les videre nå og finn ut arketype du er.
Evolusjon møter revolusjon
Merkevarer som jager etter trender, klarer ikke å fremstå som ekte og autentiske. Finn ut hvorfor kunder ønsker merkevarer som snakker deres språk og er troverdige. Slike merkevarer er fremtidens vinnere.
Knytt sammen markedføringsaktivitetene og bli mer lønnsom
Dagens kunder ønsker å assosieres med merkevarene de kjøper fra.
Hva kjennetegner dyktigere ledere og merkevarene deres?
Hva er det som får noen merkevarer til å lykkes der andre feiler? Hint: Ledelsen
Purpose kjennetegner en sterk merkevare
Mange merkevarer er fanget i tidsklemma og klarer ikke å fokusere på det som er viktigst.
Kan design gjøre deg lykkeligere?
Mange selskaper innser at de er avhengige av designere for å lage kommunikasjon som treffer målgruppen.
Kjente merkevarer sine slagord, slogans og payoffs
Mange ord og setninger – soundbites, sanglinjer, reklameslogans, komiske sitater, komprimerte meninger og politiske meldinger blir folkeeie.
Hvem vinner OL-gull i branding i Pyeongchang?
De olympiske lekene starter i Pyeongchan i Sør-Korea i dag. Finn ut hvordan nasjoner bygger merkevarer gjennom branding i OL.
Integrert rapportering og et nytt syn på branding av årsrapporter
Integrert rapportering gir en dynamisk presentasjon av selskapet. Finn ut hvordan du kan gi økt verdi og relevans til årsrapporten gjennom branding.
10 måter merkevarer kan posisjonere seg ved fusjon og oppkjøp
Hvorfor mislykkes så mange fusjoner og oppkjøp? Finn ut hvordan en sterk merkevare kan sikre vellykket fusjon og oppkjøp.
Rebranding og omprofilering av tre merkevarer
Merkevarer er dynamiske og gjenstand for rebrand over tid. Her er tre merkevarer som har blitt nye i 2017.