Tjenester / Retail branding
Å skape unike handleopplevelser i butikken
Behovet for å bygge overbevisende kundeopplevelser er aldri mer kritisk enn i butikklokalene. Det er ofte den eneste muligheten til å gi kunden en fysisk opplevelse av merkevaren din.
Best i butikk
Vi samarbeider med våre oppdragsgivere for å skape handleopplevelser som driver salg, bygger lojalitet og etablerer en særegen posisjon i kundens hode. Fra individuelle konseptbutikker til landsdekkende kjeder; vi jobber for at merkevaren skal engasjere der folk kommer i kontakt med den, enten det er i fysiske butikker eller på nett.
Økende konkurranse fra e-handel har gitt mange aktører i detaljhandelen grunn til å tenke seg godt om. Ved å ta i bruk de beste sidene ved netthandel og ivareta nøkkelkvalitetene til fysiske butikker jobber vi for å overgå kundenes forventninger. Like viktig er det å investere i de menneskene som jobber i butikken.
“Vår kundeopplevelse er et paradoks. Vi vil at kunder skal sette pris på handlingen, men samtidig bruke minimalt med tid i butikken. Takket være Mission har vi oppnådd begge deler.”
Stian Breivik
Kategori- og markedsdirektør - Reitan Convenience (2021)
Hvorfor foretrekker kundene å handle i nettbutikk? Hva må din fysiske butikk gjøre for å øke trafikken?
Kundefordeler
Handleopplevelser som øker salg
Lojale kunder
Engasjerte butikkansatte
Hvor lang tid tar det
Gjennomføring av en komplett prosess tar erfaringsmessig fra 12-16 uker. I et oppstartsmøte enes vi om datoer for viktige milepæler og definerer sammen hvilke ressurser som kreves internt med tanke på forankring og beslutning.
Vår prosess
① Innsikt
Enten vi utvikler en kampanje for én butikk eller et fullt retailkonsept, begynner vi med å undersøke kunden og bransjen. Det kan dreie seg om intervjuer på gaten, studiereiser eller workshops med kunden. Målet vårt er å definere utfordringen, forstå kundereisen og identifisere kundens behov og drivere.
Kundeanalyse
Evaluering av dagens retailkonsept
② Konsept
Designprosessen er en mulighet til å utforske og avdekke nye muligheter og teste grensene til merkevaren din. Vi jobber med billedbruk, tone of voice, video, strukturer, lys, former og materialer for å skape en helhetlig opplevelse for kunden.
Kundeflyt
Konseptutvikling
Interiørdesign
Sketch-up tegninger
Material valg
③ Prototyping
De komplekse omgivelsene innen retail krever at man tester nøye før man ruller ut løsningen. Ved hjelp av avanserte 3D-modeller, testing av materialer og fysiske prototyper kan vi få verifisert opplevelsen og funksjonaliteten designet skal uttrykke.
Prototyping
Utvikling av pilotbutikk
④ Implementering
Gjennom et samarbeid med arkitekter, butikkmontører, logistikkeksperter og planleggere sørger vi for at designet levendegjøres akkurat slik det var tenkt. Veien videre er å utvikle miljøer som er fleksible, kan tilpasses sesong og følges opp med markedsaktiviteter som gjør at plassen man har, kan engasjere kundene hele året.
Kategoristyring
Skilting og navigasjon
Butikkhåndbok
Prosjekter med Retail Branding
Eika
Hvordan knytte sterkere bånd til lokalbankenes kunder?
Narvesen
Kunsten å balansere hurtighet med kundeopplevelse
Expo Nova