Herkules Capital – Merkevareidentitet

Hvordan bygger vi på suksess samtidig som vi forbereder oss på fremtiden?

Herkules Capital opererer i Norge og Singapore. De har investert i og utviklet firmaer som har utviklingsmuligheter – for totalt 15 milliarder kroner. Herkules er ganske unik blant investorer, og kan forklare mye av sin suksess ved et nært samarbeidet med eierne og lederteamene, som styrker forretningene i det lange løp. “Building tomorrow’s winners” tar tak i gründerens formål med selskapet og inspirerer nye medlemmer i teamet til å ta selskapet videre.

Den nye identiteten har et symbol og en billedbruk som fokuserer på å bygge fremover og oppover. Videre skal oppgraderingen av identiteten underbygger Herkules’ ambisjoner, og gir selskapet et fornyet fokus og gjør at de skiller seg ut i en svært selektiv verden.

Mission designet ulike typer bilder, videoer og mer for en gjennomgående tone of voice.
 
 

Levert

Kommunikasjonsplattform

Merkevareidentitet

Tone of Voice

Bildebank

Websider

Budskapet til Hercules ble kommunisert gjennom ulike typer design og Mission utviklet en kommunikasjonsplattform.
Foto som er tatt for å visualisere trygge rammer og kvalitet.
Herkules vant pris i Gullsnitt for de visuelle detaljene i bilder av rammen som er designet for å vise skarphet, trygghet og kvalitet.
Herkules capital representerer en ny merkevareidentitet og styrkene vi har som selskap gjennom trygge rammer.

Foto: Damian Heinisch
Portretter: Steffen Aaland

Damian Heinisch vant pris i Gullsnitt 2015 for bildeserien.

Mission utformet en brandguide slik at Herkules at alle verktøy til å ha en stabil tone of voice, klar typografi, tydelig signatur og farger som representerer merkevaren.
Herkules sine farger skaper troverdighet, dyktighet og er designet for å tilpasse merkevaren.
 
Herkules er investorer som ønsker en grafisk profil som visualiserer hvordan markedsandelen er fordelt. Ulike parametre i bedriften blir visualisert med fargepaletten.
 
Mission etablerte en mal for hvordan Herkules kan produsere status rapporter.
Patrik Egeland i svart og hvit. Viktigheten av en konkret merkevareidentitet reflekterer Herkules.
Ann Christin Gjevik er fornøyd med den nye merkevaren til Herkules.
 
Mission designet visittkort til de ansatte hos Herkules. Samtidig ble det produsert andre rekvisitta som kan brukes i business-sammenheng.
Herkules har et bredt utvalg av materiale til hverdagsbruk sammen med kunder. Mission designet en tone of voice som er gjennomgående.

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Køltzow – Merkevareidentitet

Next
Next

EVRY – Purpose