Hvordan selge bedriften din til høyest mulig pris?

18problems_18_16-9.gif
 

Merkevarebygging handler om å kommunisere et selskaps eiendeler og er ofte et avgjørende element for å utnytte ulike muligheter maksimalt.

 

Hvordan kan merkevarebygging bidra til å selge bedriften?

Å selge eller fusjonere kan være en av de mest avgjørende beslutningene for en bedrift. En slik mulighet kommer som følge av hardt arbeid og er høyst sannsynlig avgjørende for bedriftens fremtidige suksess.

Gitt at merkevarebygging handler om å kommunisere et selskaps eiendeler, er det fornuftig å ta et kritisk blikk på merkevaren når beslutningen om å selge er lagt fram. Avhengig av merkevarens posisjon er det mulig prosessen bare indikerer finjusteringer av strategien. Krever situasjonen det motsatte, bør bedriften igangsette tiltak for å tilpasse seg nye eiere.

Ved å presentere virksomheten på best mulig måte, kan man kreve en høyere pris, påvirke egne forhold i en fusjon, eller generere sterkere etterspørsel i aksjemarkedet. Uansett strategi er merkevarebygging ofte avgjørende for å utnytte ulike muligheter maksimalt.

Sjekkliste

  1. Vurderer din bedrift å selge i overskuelig fremtid?

  2. Sier bedriftens merkevare noe om mulig verdi?

  3. Fremstår bedriftens merkevare som attraktiv for potensielle kjøpere/ partnere?

 
Previous
Previous

En merkevare er ikke bare en kul logo

Next
Next

Finn din formel for merkevarekommunikasjon