Skuna_Street_Billboard_v2.jpg

Skuna Bay - Merkevareidentitet

Kvalitet uten kompromiss

 

Tjenester

Merkevarestrategi
Kundeundersøkelser (USA)

Merkevareidentitet
Merkevarearkitektur
Digital branding
Retail branding (Seafood Expo Boston)

Skuna Bay tilbyr laks av premium kvalitet til det nordamerikanske markedet. Et produkt verdsatt av topprestauranter, ledende kokker og premium detaljhandelsbutikker. Laksen oppdrettes i naturlige omgivelser utenfor Vancouver, BC i Canada, og passes av de mest erfarne lakseoppdretterne. Med et opphav fra nordvestkysten, har Skuna Bay et ypperlig utgangspunkt til å tilby kortreiste råvarer av høy kvalitet til det amerikanske markedet.

 

Utfordring
Inntil 2023 var Skuna Bay Salmon bare tilgjengelig for den profesjonelle kokken, men med et ønske om å tilby det samme kvalitetsproduktet til forbruker var det et behov for å bygge en sterk og distinkt merkevare som kunne matche denne satsingen.

 
 

Løsning

Den visuelle identiteten reflekterer selve produktet ved å være stilren, elegant og strippet for unødige «tilsetninger». Laksen er et fotogent produkt, og vi ønsket å la den tale for seg ved å skape en serie med bilder. Bildeserien portretterer alt fra ren råvare til tilbereding fra profesjonelle kokker, frem til lekre retter hvor laksen spiller hovedrollen. Med en minimalistisk fargepalett basert på hvitt og sort, lar vi bildene av fisken og lekre matretter tale for seg. Alt pakket inn i et moderne og elegant typesnitt med et budskap som underbygger høy kvalitet og faglig stolthet. 

Resultatet er en visuell identitet som skiller seg ut blant konkurrentene, og som skaper et godt grunnlag for å gjøre et inntog på kjøkkenet til de som virkelig setter pris på topp kvalitet, enten det er hjemme på eget kjøkken eller ute på et profesjonelt kjøkken.

 
 
 
Previous
Previous

Maya Vik — Hustlebot

Next
Next

by Stinessen – Digital branding