
Ocean Stories
En reise fra havets dyp til fremtidens havbruk
I tett samarbeid med Grieg Seafood har Mission utviklet en visuell identitet for det nye visningssenteret “Ocean Stories” som åpner i august, i Honningsvåg. Ocean Stories er verdens nordligste visningssenter, og er et opplevelsessenter som formidler historien om havbruk gjennom en narrativ reise — fra fortellinger fra havdypet til en smakebit på fremtidens havnæring.
Tjenester
Merkevareidentitet
Varemerkeregistrering
Merkevarearkitektur
Mission har utviklet en identitet inspirert av opplevelsene på senteret, og dens evne til å fortelle ulike historier fra både fortid, fremtid og nåtid. Kjernen i identiteten er et levende ikon som er designet for å være responsivt. Denne fleksibiliteten hjelper merkevaren å speile den dynamiske reisen som utstillingene tilbyr: en ferd fra det vidunderlige og ville havet, gjennom myter og tradisjoner, og videre mot morgendagens bærekraftige havbruk.
Noe av det Ocean Stories ønsker å oppnå er en sterk forankring i lokalsamfunnet i Finnmark. Identiteten tar i bruk en fargepalett inspirert av naturen og sesongene i Finnmark. Inspirasjonen til illustrasjonene er hentet direkte fra regionen, med små nikk til både runer, Finnmarks historie og natur. Dette gjør at utstillingene og kommunikasjonsflatene som benyttes alltid er i endring.
Arbeidet har resultert i en sterk visuell identitet som er både moderne og dynamisk, hvor teknologi
og historiefortelling forenes for å gi publikum en dypere forståelse av havets betydning —
både i dag og i fremtiden.