Grieg Seafood – Retail

En rolig havn midt i stormen

 

Tjenester

Retail

Grieg Seafood er en av verdens ledende aktører innen fiskeoppdrett. De har en unik posisjon i markedet som reflekterer deres lange maritime historie, deres verdigrunnlag og fokus på regionene og lokalsamfunnene de opererer i.

Seafood Expo Global i Barcelona er verdens største messe for sjømat, og Grieg Seafood skulle for første gang delta under eget navn og salgsorganisasjon.

Utfordring

Messer er fantastiske arenaer for å møtes, presentere og selge. Men det er og en arena med overveldende mye mennesker og støy. Med andre ord et hav av inntrykk det kan være vanskelig å skille seg ut i.

Vår oppgave var å designe en messestand som utnyttet hver kvadratmeter maksimalt, samtidig som vi ønsket å skape en rolig oase for alle sanser – et sted for gode møter og dialog. Siden det var første gang Grieg Seafood som merkevare opptrådte på messen, var det viktig å kommunisere hva merkevaren står for og hvilken rolle Grieg Seafood nye salgsorganisasjon ønsker å ta.

Løsning

Som i Retail bransjen er det også i messeverden avgjørende med god plassering. Deretter er det viktig å sette søkelys på hvordan man skal lede de besøkende inn til standen. Flyten av trafikk var toneangivende i forhold utforming av messestanden. Ved å analysere messeområdet designet vi en ‘floorplan’ med to tydelige innganger som kunne ønske de besøkende velkommen.

Hovedinngangen var markert med en stor skjerm plassert på en 6 meter høy vegg, den sikret god synlighet fra lang avstand. En kombinasjon av film og stillbilder på bak-belyste paneler ga rom for merkevarebygging og kommunikasjon.

Resultat

Vi designet en stand som inviterte kundene inn med sitt åpne layout og flyt. Et minimalistisk uttrykk hvor nydelige filmer og vakre bilder fra regionene Grieg Seafood opererer dominerer kommunikasjonsflatene. På denne måten skapte vi et moderne og skandinavisk uttrykk, helt i tråd med visjonen ‘Rooted in nature’.

En messe er et viktig møtepunkt for mange aktører, og muligheten for å trekke seg tilbake til noe mer skjermede områder er viktig for de som verdsetter diskresjon. Balansen mellom åpne områder for mingling og mer skjermede områder ble ivaretatt ved å designe for en mesanin som også sikret maksimal utnyttelse av tildelt område. Mesaninen viste seg en suksess og ble akkurat det området og den skjermede oasen Grieg Seafood ønsket seg.

3D render by Creaplan.be

 

Levert

Design messestand
Innhold til skjermer
Brosjyremateriell

 

«Mission fanget essensen i vår merkevare på en glimrende måte. De har en evne til å tenke helhetlig både når det gjelder å formidle merkevaren, i tillegg til å dekke alle behov vi hadde for at selve messestanden skulle fungere 100%.»

 

Kristina Furnes
Global Communications Manager, Grieg Seafood ASA

(2022)

 

«Vi er stolte av messestanden, den ble virkelig oppfattet som en rolig havn i et mylder av inntrykk!»

 

Erik Holvik
Chief Commercial Officer, Grieg Seafood ASA

(2022)

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Skagerak Energi 2021

Next
Next

Eika – Merkevareidentitet