Aktiv_Hero2.jpg

Aktiv Eiendom – Merkevareidentitet

Hvordan vise fellesskapet mellom selskapene våre?

 
 

Eika hadde et nært samarbeid med Aktiv Eiendomsmegling og Terra Eiendom. Da Mission fikk i oppdrag å slå sammen disse to merkevarene, var det viktig å tilpasse den nye Aktiv-identiteten til Eika, samtidig som Aktiv måtte skille seg ut i det svært konkurransepregede eiendomsmarkedet. Vi tok eierskap til fargen rød, da den ikke var benyttet av noen konkurrenter.

Eika og Aktiv står nå side om side som to partnere. Dette tydeliggjør samarbeidet mellom de to overfor markedet. Samtidig er Aktiv svært gjenkjennbar på eiendomssidene, på nettet, i gatebildet og under visning.

Løsning

Mye av Eikas identitet harmonerte med Aktivs behov, siden begge selskapene vokser på det å være nær sine lokale kunder. Vi trengte likevel å finne en retning som klart og tydelig differensierte de to utover selve navnet. Etter å ha undersøkt identitetene i denne sektoren, oppdaget vi at fargen rød ikke var benyttet av noen av konkurrentene. Med tanke på at rødt er den mest synlige fargen slo vi til umiddelbart.

Resultat

Eika og Aktiv står nå side om side som to partnere som gjerne tydeliggjør samarbeidet seg i mellom overfor markedet. Samtidig er Aktiv svært gjenkjennbar på eiendomssidene, på nettet, i gatebildet og under visning. Merkevaren fremhever nå et dynamisk selskap som har hatt de mest fornøyde kundene fire år på rad.

 

Levert

Merkevareidentitet

Fotobank

Skilting

Salgsmateriell

Webside

Aktiv_Eika_logos.jpg
Designet til Aktiv kan benyttes på uthengsskilt for å skape følelser til sluttbrukeren.
 
Samarbeid på tvers av brands bidrar til bedring av og mer fremoverlent design.
Designbyrået i Oslo visualiserer designet gjennom visningsbukk av aktiv.
Aktiv står for mange eiendommer. Det fremkommer spesielt hos barn hvilke design aktiv velger å ha.
Et rent design av spesialister fra designbyrå i Oslo - Mission kan få frem de viktigste elementene.
Befaring og visuelt pent design fremhever profesjonaliteten.
Samarbeidet mellom aktiv og designbyrået i Oslo - Mission.
 
Aktiv sin identitet gjenspeiles gjennom designet til visittkortene. Designbyrå som fokuserer på riktig identitet.
 
Utarbeiding av logo og design har en rød tråd fra nettside til brosjyre med mer.
Design av logo, nettside og flere mindre visuelle attributter gjenspeiler identiteten.
I ulike formater er det viktig med riktig design og størrelse. Her har designbyrået vært obs på størrelse til Ipad.
 
Samarbeid med Aktiv skal være litt lekent da design er i fokus og skal fremheve verdiene til barn og voksne.
Design kan representeres på ulike måter. Designbyrået i Oslo viser hvor på jordkloden Oslo sin tilhørlighet er.
Orginalen som ble designet for å skape en helt ny merkevareidentitet i Oslo og Norge.

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

BAMA Storkjøkken – Merkevareidentitet

Next
Next

Talent Norge – Merkevareidentitet