EVRY - Employer Branding
Hvordan får vi tak i de beste talentene?
Tjenester
Den digitale tidsalderen skaper uovertrufne muligheter, ikke minst for EVRY, som takket være økende etterspørsel fikk behov for å skaffe mennesker til 700 nye stillinger i Norge og Sverige. I denne prosessen konkurrerer de mot aggressive selskaper som Google, IBM og Microsoft dersom de skulle være attraktive for de beste av de beste.
EVRYs prosjekter ville gi ansatte en perfekt mulighet til å lære, men samtidig ta del i prosjekter som påvirker folk og skaper endringer i samfunnet. Som en konsekvens av dette introduserte vi ”Shape the future today”.
I løpet av ni måneder ble alle 700 stillinger besatt, og det ble viden kjent at EVRY har hatt en kulturell endring, med en tilførsel av nye ideer og ny energi.
Løsning
EVRY kontaktet Mission for å bygge opp merkevaren fra bunnen av, slik at de ville bli en mer attraktiv arbeidsgiver. Arbeidsmøtene våre avslørte at talentmarkedet endret seg like raskt som den digitale industrien. Kandidater som hadde verdifulle egenskaper og ferdigheter var på jakt etter arbeidsgivere som kunne by på noe mer enn bare en jobb. EVRY hadde mye å tilby, men hadde vært for passive. De trengte å vise hva de var verdt, på en tydelig måte. Vi identifiserte at EVRYs prosjekter ville gi ansatte en perfekt mulighet til å lære, men samtidig gjøre noe som kan påvirke folk og skape endringer i samfunnet. Som en konsekvens av dette introduserte vi ”Shape the future today” som vår nye EVP (employer value proposition). Med denne setningen viser EVRY at de ikke er redd for å gå åpent ut med en melding som henvender seg til søkere med høye ambisjoner.
Dette budskapet ble komplettert med en oppgradert webside, sosiale medier og en posterkampanje. Alt for å øke folks bevissthet og oppmuntre potensielle søkere til å se på EVRY med nye øyne.
Resultat
Oppfatningen av EVRY som en topp arbeidsgiver, har steget raskt. I løpet av en periode på ni måneder var alle de 700 stillingene besatt. Det er nå viden kjent at det har vært en kulturell endring innenfor EVRY, med en tilførsel av nye ideer og ny energi. I tillegg til all den kunnskap og erfaring som har etablert EVRY som en drivkraft innen digitale tjenester. Kampanjen har blitt lagt merke til internasjonalt også, for Mission og EVRY vant sølv og bronse i Employer Brand Management Awards i London. EBMA er verdens mest prestisjefylte arena for employer branding-kampanjer. Universum hedret forøvrig EVRYs snuoperasjon ved å gi dem prisene ”Employer Branding CEO of the year” og ”Employer Branding Person of the year”. Kampanjen vant sølv under Magnet Awards i Oslo 2018 og var dessuten blant de nomererte i Magnet Awards i Stockholm samme år.
Prisvinnere
“Ethvert selskap trenger å tilføres nytt, friskt blod, og jeg er stolt av å kunne si at takket være Missions hjelp blomstrer det i EVRY. Vi har klart å knytte til oss talenter av et slikt kaliber at det forsterker vår ekspertise og gir kundene våre tjenester i verdensklasse.”
Trond Vinje – Executive Vice President, Human Resources
(2019)
Awards
Mission og EVRY vant sølv og bronse i Employer Brand Management Awards i London. EBMA er verdens mest prestisjefylte arena for employer branding-kampanjer.
Universum hedret forøvrig EVRYs snuoperasjon ved å gi dem prisene ”Employer Branding CEO of the year” og ”Employer Branding Person of the year”.
Kampanjen vant sølv under Magnet Awards i Oslo 2018 og var dessuten blant de nomererte i Magnet Awards i Stockholm samme år.
“Det har vært viktig å skaffe de dyktigste folkene til de mest prestisjefylte prosjektene, og med “Shape the future today” har vi klart dette på rekordtid.”
Bente Kristiansen – Head of Employer branding
(2019)