EVRY - Employer Branding

Hvordan får vi tak i de beste talentene?

Den digitale tidsalderen skaper uovertrufne muligheter, ikke minst for EVRY, som takket være økende etterspørsel fikk behov for å skaffe mennesker til 700 nye stillinger i Norge og Sverige. I denne prosessen konkurrerer de mot aggressive selskaper som Google, IBM og Microsoft dersom de skulle være attraktive for de beste av de beste.

EVRYs prosjekter ville gi ansatte en perfekt mulighet til å lære, men samtidig ta del i prosjekter som påvirker folk og skaper endringer i samfunnet. Som en konsekvens av dette introduserte vi ”Shape the future today”.

I løpet av ni måneder ble alle 700 stillinger besatt, og det ble viden kjent at EVRY har hatt en kulturell endring, med en tilførsel av nye ideer og ny energi.

 Løsning

EVRY kontaktet Mission for å bygge opp merkevaren fra bunnen av, slik at de ville bli en mer attraktiv arbeidsgiver. Arbeidsmøtene våre avslørte at talentmarkedet endret seg like raskt som den digitale industrien. Kandidater som hadde verdifulle egenskaper og ferdigheter var på jakt etter arbeidsgivere som kunne by på noe mer enn bare en jobb. EVRY hadde mye å tilby, men hadde vært for passive. De trengte å vise hva de var verdt, på en tydelig måte. Vi identifiserte at EVRYs prosjekter ville gi ansatte en perfekt mulighet til å lære, men samtidig gjøre noe som kan påvirke folk og skape endringer i samfunnet. Som en konsekvens av dette introduserte vi ”Shape the future today” som vår nye EVP (employer value proposition). Med denne setningen viser EVRY at de ikke er redd for å gå åpent ut med en melding som henvender seg til søkere med høye ambisjoner.

Dette budskapet ble komplettert med en oppgradert webside, sosiale medier og en posterkampanje. Alt for å øke folks bevissthet og oppmuntre potensielle søkere til å se på EVRY med nye øyne.

Resultat

Oppfatningen av EVRY som en topp arbeidsgiver, har steget raskt. I løpet av en periode på ni måneder var alle de 700 stillingene besatt. Det er nå viden kjent at det har vært en kulturell endring innenfor EVRY, med en tilførsel av nye ideer og ny energi. I tillegg til all den kunnskap og erfaring som har etablert EVRY som en drivkraft innen digitale tjenester. Kampanjen har blitt lagt merke til internasjonalt også, for Mission og EVRY vant sølv og bronse i Employer Brand Management Awards i London. EBMA er verdens mest prestisjefylte arena for employer branding-kampanjer. Universum hedret forøvrig EVRYs snuoperasjon ved å gi dem prisene ”Employer Branding CEO of the year” og ”Employer Branding Person of the year”. Kampanjen vant sølv under Magnet Awards i Oslo 2018 og var dessuten blant de nomererte i Magnet Awards i Stockholm samme år.

Prisvinnere

Mennesker på scenen - Mottakelse av Ebma prisen

EVRY og Mission vinner både sølv og bronse, i EBMA 2018 i London, Europa’s mest prestisjefylte kåring.

For å avdekke hvilke retning Evry skulle gå gjennomførte vi en workshop.
Et knippe av button-badges fra Evry sin visuelle identitet
Evry var i en ansettelsesprosess og Mission designet bannere med fokus på employer branding.

“Ethvert selskap trenger å tilføres nytt, friskt blod, og jeg er stolt av å kunne si at takket være Missions hjelp blomstrer det i EVRY. Vi har klart å knytte til oss talenter av et slikt kaliber at det forsterker vår ekspertise og gir kundene våre tjenester i verdensklasse.”

Trond Vinje – Executive Vice President, Human Resources

(2019)

Karrieresider til nettsiden for Evry.
Fargerikt grafisk design for nye stillinger til Evry.
Rødhåret dame som smiler engasjerende.
Evry vant sølv og bronse innen Employer brand management gjennom å ha fokus på design og verdier.

Awards

Mission og EVRY vant sølv og bronse i Employer Brand Management Awards i London. EBMA er verdens mest prestisjefylte arena for employer branding-kampanjer.

Universum hedret forøvrig EVRYs snuoperasjon ved å gi dem prisene ”Employer Branding CEO of the year” og ”Employer Branding Person of the year”.

Kampanjen vant sølv under Magnet Awards i Oslo 2018 og var dessuten blant de nomererte i Magnet Awards i Stockholm samme år.

 
Adshel med Evry sin nye employer branding kampanje.
Grafisk design av stillingsannonse i lilla for Cloud Architect.
Purpose statement fra identiteten til Evry ble skapt til deksel på telefon.
Tenkende mann med briller - Employer branding hos Evry.

“Det har vært viktig å skaffe de dyktigste folkene til de mest prestisjefylte prosjektene, og med “Shape the future today” har vi klart dette på rekordtid.”

Bente Kristiansen – Head of Employer branding

(2019)

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Expo Nova – Purpose

Next
Next

Notto – Digital Branding