Grieg Foundation – Digital branding

Creating Meaningful Change

Grieg Foundation er en ideell stiftelse som eier 25% av Grieg Gruppen. Grieg Foundation gir entreprenører, visjonære og talenter mulighet til å utgjøre en forskjell og skape sin plass i samfunnet. Til syvende og sist handler det om å forvalte en mer enn 100 år gammel tradisjon Grieg familien har for å gi tilbake!

Mission har utviklet en merkevarehistorie, pakket inn i et filmformat som forteller historien om en liten stiftelse med store ambisjoner og et bankende hjerte! Identiteten bæres frem av et språk og en fotostil som gir innsikt, dybde og varme. Stikkord som representerer Grieg Foundations styrker og viser deres utrettelige engasjement for enkeltmennesker og prosjekter. De animerte illustrasjonene understreker det menneskelige, og går som en rød tråd gjennom all historiefortelling.

Les mer om de fantastiske prosjektene Grieg Foundation bidrar til her.

«Det var en fryd å samarbeide med Mission. Mission lyttet seg inn til vi sammen fant vår stemme og egenart. Mission ga Grieg Foundation en sterk og nydelig visuell identitet og tydelig profil forankret i vår historie, våre verdier og vårt formål.

Menneskene i Mission er usedvanlig dyktige fagfolk og inspirerende samarbeidspartnere som vet hva som skal til og på mesterlig vis får det til.»

— Ingvild Hestad, General Manager Grieg Foundation

(2021)

Viktigheten av bra design for å spre budskapet er veldig viktig for Grieg Foundation
Digital banner plakat - Grieg Foundation
Nettsiden til Grieg Foundation ble designet for å fremme merkevareidentiteten sin.
Barn og unge må frem og design kan motivere, men også styrke identiteten til Grieg.
Ungt barn som er takknemlig for vann og regn.
Dame i singlet på stranden.
Grieg Foundation plakat viser styrken i design og tone of voice.
 

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Eika – Merkevareidentitet

Next
Next

AKJ – Digital branding