Tjenester / Digital Branding

Når din digitale identitet ikke gjør jobben

Alle merkevarer lever et eget digitalt liv, og det er lett å forelske seg i alle mulighetene det digitale universet gir, og dermed miste fokus. Samtidig har det meste av informasjon, dialog og tjenester flyttet over i det digitale universet, og det har blitt en utfordring å være tydelig, enkel å forstå og relevant for ulike målgrupper.

 

Like flott på alle flater

At merkevaren fremstår konsekvent uavhengig av plattform er et suksesskriterium for digital merkevarebygging, og det samme er enkelthet og brukervennlighet. Vår tilnærming er preget av dette, fordi vi så ofte opplever det motsatte. En digitalisert verden krever en merkevare som fungerer like godt på alle flater. Med utgangspunkt i brukernes behov knytter vi sammen merkevaren på web, mobil og i sosiale medier for å skape en komplett merkevareopplevelse.

 

«Et så langt og godt samarbeid har ført til at vi opplever at Mission er flinkere til å sette ord på våre daglige utfordringer enn oss selv.»

Andreas Madshus

Eier/Daglig leder - Expo Nova (2021)

Har du en digital tilstedeværelse som gir deg oppmerksomheten du fortjener?


Kundefordeler

  • Et konsekvent merkevareuttrykk på tvers av kanaler.

  • Brukerorienterte digitale løsninger.

Hvor lang tid tar det

Gjennomføring av en komplett prosess tar erfaringsmessig fra 4-6 måneder. I et oppstartsmøte enes vi om datoer for viktige milepæler og definerer sammen hvilke ressurser som kreves internt med tanke på forankring og beslutning.

Hender som skriver på tastatur
Ansatt hos Mission sittende forran skjermen - Radovan Milanovic
To designere som samarbeider foran datamaskinen - Ansatte hos Mission

Vår prosess


① Digital audit

Vi starter med et oppstartsmøte for å forstå situasjonen og ønsket resultat, avgrense oppgaven samt avdekke behov for ytterligere innsikt. Vi vil normalt gjennomføre en digital audit, en analyse av dagens digitale flater. En digital audit avdekker viktige behov som gir grunnlag for utarbeidelse av en kravspesifikasjon. Det kan også være aktuelt å gjennomføre brukertester, konkurrentanalyser, Intervju med stakeholdere e.l.

Basert på funn fra analysene gjennomføres en workshop der målet er å enes om strategiske rammer og kravspesifikasjon.

 

Digital audit som kan inneholde:

  • SEO-analyser

  • Analyse infrastruktur

  • Code inspection

  • Analytics review

  • Site performance

  • UX Design

Workshop / Kravspesifikasjon:

  • Mål for prosjektet

  • Målgruppe og brukerbehov

  • Innhold og funksjonalitet

  • Valg av CMS og teknisk løsning

  • Sidestruktur (sitemap)


② Design

I denne fasen visualiserer vi resultatene fra innsikten, og utvikler design basert på kravspesifikasjonen. Vi benytter prototyping for å gi et realistisk bilde av hvordan løsningen vil oppfattes tidlig i prosessen. Vi anbefaler å utføre brukertesting for å gjøre det videre arbeidet så effektivt som mulig.

 

Designutvikling:

  • Endelig sidestruktur (Sitemap)

  • Kundereise (Flowchart)

  • Wireframes

  • Brukeropplevelse (UX)

  • Brukergrensesnitt (UI)

  • Brukertesting i prototype


③ Utvikling

Parallelt med designutviklingen vil vi gå i dialog med utviklere. Valgt CMS, kravspesifikasjon og prototype gir føringer for utviklingsarbeidet. Vi ferdigstiller design og spesifikasjoner til alle flater (responsivt design) og jobber tett med utviklere for å optimalisere løsningen.

Når CMS er programmert, vil det gjennomføres både teknisk og brukerstyrt testing for å feilsøke og ferdigstille arbeidet.

 
  • Ferdigstilling av alle maler og moduler

  • Oppsett av CMS

  • Utvikling av backend og frontend løsning

  • Brukertesting


④ Publisering

Når CMS er klart starter arbeidet med innholdsproduksjon, opplæring av ansatte, utarbeidelse av rutiner og fordeling av ansvar. Sammen med oppdragsgiver definerer vi oppgaver og ansvarsfordeling. Vi har god erfaring med å engasjere arbeidsgruppen i en workshop for å dele kunnskap og sikre eierskap

Før publisering gjennomfører vi tekniske forberedelser samt forbereder både oss selv og Google på lansering.

Go live ->

 
  • Migrering av dagens innhold

  • Utvikling og implementering av nytt innhold

  • Opplæring av ansatte

  • Workshop med ansatte:

    1. Hvordan engasjere målgruppene

    2. Hvordan skape trafikk

    3. Hvordan sikre at vi oppleves relevante over tid

  • Klargjøring for publisering

  • Evalueringsmøte 4-6 uker etter lansering

Prosjekter med Digital Branding

AK Jensen Group Limited

En moderne merkevare bygget på trygghet og tillit

Grieg Seafood

Et dypt engasjement for bærekraft

Expo Nova

Med inspirasjon som utgangspunkt for alt

 

Snakk med oss om digital branding!