Artbird – Merkevareidentitet

Show Yourself

 

“We make art accessible to people of all personalities, inspiring them to create homes as unique as they are.”

Målgruppen til Art Bird er like bred som utvalget av motiver. Her skal det være mulig for alle som er opptatt av veggkunst, å dekorere sitt hjem. Gjennom et enormt utvalg til meget gode priser ønsket ArtBird å inspirere kundene til å uttrykke sin personlighet gjennom kunsten. Vårt mål var å skape en distinkt merkevare som skiller seg ut i ‘poster’ markedet, men like viktig, ikke konkurrerer om oppmerksomheten til selve veggkunsten. 

Identiteten er bygget rundt navnet. Ved å modifisere bokstaven T skapte vi et ikonisk symbol. Den lille fuglen er elegant og lekent implementert i navnetrekket. Fuglen trengte en stemme. Med glimt i øyet, utviklet vi et språk som kler merkevaren og skiller ArtBird fra konkurrentene. Tanken bak konseptet er å visualisere hvordan en digital merkevare kan kombineres med den tradisjonelle poster-/print-verden. Vi valgte kunstens ramme – ‘passpartout’ som et visuelt element. Rammen bidrar til interessante komposisjoner.

Samlet skaper de visuelle virkemidlene en vennlig, imøtekommende personlighet, og en tydelig ramme for kunsten.

 
Vegg med ulike plakater fra Artbird sin identitet
 
Teip over pappeske - Artbird profilelement

 

«Mission overrasket oss positivt - de leverte en virkelig flott analyse, viste frem et mangfold i sin kreativitet og konkretiseringen var forbilledlig - alt til stor nytte for utviklingen av vår merkevareplattform. Vi har anbefalt de til flere av våre beste venner.»

Alexander Kjær, Styreleder i ArtBird

(2021)

 

Visittkort fra Artbird sin visuelle identitet

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Sporveien – Merkevareidentitet

Next
Next

Narvesen – Merkevareidentitet