Faglig innhold
Vi er et team dedikert designere og strateger med spisskompetanse innen fagene våre. Vi holder oss stadig oppdatert, og deler gledelig vår innsikt med deg. Her finner du en samling med over 200 artikler og e-bøker som handler om temaer knyttet til merkevarer, identitet og design.
Vil du være blant de første som får lese nye artikler fra oss kan du melde deg på vårt nyhetsbrev.
Unngå vanlige feil når du designer din merkevare på nettet
Unngå de vanligste seks fallgruvene når du skal designe nye nettsider.
Viktigheten av skilting og interiør for merkevarer
Finn ut hvordan du får til skilting og interiør på en effektfull måte og bygger merkevarekjennskap, hos kunder og ansatte.
Kunsten å skrive en kreativ brief
Finn ut hvordan en kreativ brief gir inspirasjon til temaet og sikrer et vellykket design.
Rebranding av Mastercard, Premier League og Oslo Bysykkel
Finn ut hvordan tre kjente merkevarer fikk tilført ny vitalitet og styrke gjennom rebranding i 2016.
2016. Et år med formål.
Vi summerer opp 2016 med våre tanker om branding, design, employer branding, tone of voice, navneutvikling og kommunikasjon.
Visuell hverdag. En samtale med fotograf Damian Heinisch
Møt den kjente fotografen Damian Heinisch og hør hvilken rolle foto spiller i branding i dag.
Ok, så dere har fått dere en flott logo. Hva nå?
En logo er ikke nok til å bygge en sterk merkevareidentitet.
Typografi, hva er egentlig font og skrifttyper?
Du omgir deg med det til daglig. På mobilen, i avisa, i boka, i magasinet, på reklameplakaten, på handlelista. Finn ut hva typografi har å si for branding.
Tips fra Magnus Rakeng om fontdesign
Norges mest krediterte fontdesigner, Magnus Rakeng, forteller hvilken innvirkning en font kan ha på en merkevare.
Hvordan bruke bilder til å skape sterke merkevarer
Gode bilder styrker merkevaren og gir økt grad av engasjement hos målgruppen. Finn ut hvordan bilder bygger identitet.
En merkevare er ikke bare en kul logo
Finn ut hvorfor det er viktig at et brand fremstår som ærlig og ekte, med et tydelig formål og at merkevaren innfrir sitt løfte til forbrukeren.
Dette må du vite når du starter et nytt designsamarbeid
Finn ut hvordan et redesign tar vare på din merkevares egenart.
Design som verktøy kutter kostnader og gir økt lønnsomhet
Bedrifter som er åpne for innovasjon, ser verdien av å investere i design og branding.
Gi ansatte rom til nytenkning og kreativitet
Kreativitet bør være en integrert del av forretningsvirksomheten. Ansatte som gis mulighet til idémyldring og nytenkning, skaper de beste ideene.
Mission fødtes i 2001. Hvor mye er 15 år for et designbyrå?
I 2016 feiret Mission 15-års jubileum som et prisvinnende designbyrå og eksperter innen branding, kommunikasjon og merkevarer.
I usikre tider er det design som gir deg forspranget
Design er et verdifullt for posisjonering og gjør at du oppfattes som en seriøs aktør i markedet.
På tide å endre identiteten? Kanskje må du redesigne?
Merkevarer er forskjellige. Ledelse i en bedrift må gjøre hjemmeleksen sin, respektere den arven man forvalter og alltid lytte til kunden!